Ciele

CIELE  A STRATÉGIE NA ROK 2024

CIEĽ 1

Vytvoriť komplexný, moderný systém poskytovaných a zabezpečovaných činností prostredníctvom vypracovanej internej dokumentácie.

Stratégia

      1. Aktualizovať interné smernice a predpisy podľa platnej legislatívny, pružne reagovať na prípadné zmeny.

      2. Zabezpečiť implementáciu štandardov kvality prostredníctvom súborov opatrení a postupov, ktoré zvyšujú kvalitu poskytovanej sociálnej služby. 

CIEĽ 2

Vytvoriť ponuky činnosti a aktivít pre klientov, ktoré budú zohľadňovať ich predstavy, záujmy a záľuby.

Stratégia

      1. Organizovať časté výlety mimo zariadenie a tým predchádzať sociálnej izolácii prijímateľov sociálnej služby.

      2. Využívať  pozitívny vplyv terapií so zvieratami na psychickú pohodu prijímateľov sociálnej služby.

      3. Aplikovať moderné prvky sociálnej rehabilitácie zamerané na voľnočasové a terapeutické aktivity.

      4. Rozšíriť poskytované služby o fakultatívne služby zamerané na zabezpečenie fyzioterapeuta. 

CIEĽ 3

Udržiavať  pozitívne väzby s rodinami a známymi klientov, zohľadňovať ich podnety, návrhy, pripomienky. Komunitná spolupráca s rôznymi organizáciami či inštitúciami.

Stratégia

       1. Podnety, návrhy a pripomienky zástupcov klientov, rodinných príslušníkov spracovávať ako nové príležitostí na zlepšenie poskytovaných sociálnych služieb.

       2. Dosiahnuť líniu nulových sťažností.

       3. Organizovať spoločenské a kultúrne akcie, na ktoré budú pozvaní i rodinní príslušníci a blízke osoby klientov.

CIEĽ 4

Zabránenie výskytu infekčných nákaz v zariadení 

Stratégia

       1. Dodržiavať epidemiologické opatrenia nevyhnutné  pre zabránenie šírenia infekčných ochorení.

       2. Pravidelne prehodnocovať epidemiologickú situáciu a na zasadnutiach  krízového tímu prijímať nevyhnutné opatrenia. 

CIEĽ 5

Vybudovať kvalifikovaný tím pracovníkov, ktorý zabezpečuje potreby klientov. 

Stratégia

       1. Podporiť tímovú komunikáciu častejšími stretnutiami zamestnancov viacerých úsekov.

       2. Zabezpečiť účasť zamestnancov na odborných seminároch a školeniach za účelom skvalitnenia vykonávanej práce.

       3. Prezentovať získané informácie a vedomosti z absolvovaných školení spolupracovníkom na pracovných stretnutiach.

       4. Pravidelne oboznamovať zamestnancov s obsahom a cieľmi štandardov kvality a dbať na ich aplikovanie v praxi.

       5. Prehodnocovať organizačnú štruktúru a zabezpečiť tak dostatok odborných a obslužných zamestnancov.

CIEĽ 6

Znižovať mobilitu zamestnancov, monitorovať a vyhodnocovať spokojnosť zamestnancov, zabezpečiť objektivitu finančného hodnotenia zamestnancov.

Stratégia

       1. Dodržiavať plán supervízie a uskutočňovať supervízne stretnutia najmä s novými zamestnancami, zabezpečiť možnosť využitia externej individuálnej supervízie.

      2. Motivovať zamestnancov finančnými a nefinančnými prostriedkami, vytvárať pozitívne pracovné prostredie organizovaním teambuildingov a mimopracovných aktivít.

      3. Motivovať zamestnancov k zvyšovaniu výkonnosti a kvality práce na základe spracovaných vyhodnotení.

      4. Vyhodnocovať spokojnosť zamestnancov na základe dotazníkov spokojnosti.

      5. Vyhodnocovať mobilitu zamestnancov na základe dotazníkov odchádzajúcich zamestnancov.

CIEĽ 7

Pokračovať v humanizácií prostredia zariadenia so zameraním na kvalitu bývania, zachovania intimity a modernizácie priestorov.

Stratégia

      1. Modernizovať vybavenia práčovne zakúpením priemyselného žehliaceho systému a práčky.

      2. Vybudovať odvetrávací systém v  sklade chladených a mrazených potravín.

      3. Zvýšiť rôznorodosť pripravovaných jedál prehodnotením noriem v stravovacej prevádzke.

      4. Rekonštruovať kúpeľne prijímateľov sociálnej  služby a tak zabezpečiť bezbariérový prístup.

      5. Zakúpiť nové materiálno technické vybavenie do miestnosti ergodielne.

      6. Zabezpečiť nákup moderného komunikačného systému na izby a tým zvýšiť bezpečnosť klientov v súlade so štandardami kvality.

      7.Zakúpiť viacmiestný automobil.

      8. Rekonštruovať miestnosti skladu ostatného materiálu.

      9. Zmodernizovať  sklad čistého prádla zakúpením nových regálov, políc.

      10. Doplniť vybavenie spoločnej kuchynky pre klientov.

      11. Vyriešiť skladové priestory v budove.

CIEĽ 8

Spolupracovať so zriaďovateľom, vytvárať pozitívne väzby s inštitúciami a verejnosťou v rámci regiónu, monitorovať a vyhodnocovať ich požiadavky. 

Stratégia

       1. Kvalitnou informačnou stratégiou oboznamovať verejnosť s činnosťou zariadenia najmä prostredníctvom zverejňovania v médiách.

       2. Zúčastňovať sa na aktivitách, ktoré sú organizované inštitúciami v rámci regiónu.

       3. Spolupracovať s miestnou komunitou, využívať verejné inštitúcie, zabezpečovať účasť klientov na spoločenských, kultúrnych akciách  mimo zariadenie.

CIEĽ 9

Zabezpečiť viaczdrojové financovanie prevádzky zariadenia z podnikateľského prostredia, z grantových výziev a nadácií.

 Stratégia

        1. Zapájať sa do získavania finančných prostriedkov prostredníctvom projektov zameraných  na aktivizáciu klientov.

        2. Získavať mimorozpočtové prostriedky - sponzorské dary.

        3. Spolupracovať s Občianskym združením SENIORI, ktoré je zriadené pri VZpS.