Ciele
CIELE A STRATÉGIE NA ROK 2025 CIEĽ 1 Vytvoriť komplexný, moderný systém poskytovaných a zabezpečovaných činností prostredníctvom vypracovanej internej dokumentácie. Stratégia 1. Aktualizovať interné smernice a predpisy podľa platnej legislatívny, pružne reagovať na prípadné zmeny. CIEĽ 2 Vytvoriť ponuky činnosti a aktivít pre klientov, ktoré budú zohľadňovať ich predstavy, záujmy a záľuby. Stratégia 1. Organizovať časté výlety mimo zariadenie a tým predchádzať sociálnej izolácii prijímateľov sociálnej služby. 2. Využívať prvky reminiscencie, ktoré stimulujú pamäť a komunikáciu klientov. 3. Sledovať najnovšie trendy v oblasti sociálnych činností a sociálnej rehabilitácie a zaraďovať ich do bežných aktivít vo VZpS. 4. Využívať moderné prístupy s prvkami inovatívnych technológii, ktoré umožnia ostať klientom v čo najväčšej miere aktívni a nezávislí. 5. Zapojiť klientov do vydania publikácie novín 1 x ročne „Život klientov vo VZpS.“ CIEĽ 3 Udržiavať pozitívne väzby s rodinami a známymi klientov, zohľadňovať ich podnety, návrhy, pripomienky. Stratégia 1. Podnety, návrhy a pripomienky zástupcov klientov, rodinných príslušníkov spracovávať ako nové príležitostí na zlepšenie poskytovaných sociálnych služieb. 2. Dosiahnuť líniu nulových sťažností. 3. Organizovať spoločenské a kultúrne akcie, na ktoré budú pozvaní i rodinní príslušníci a blízke osoby klientov. CIEĽ 4 Zabránenie výskytu infekčných nákaz v zariadení Stratégia 1. Dodržiavať epidemiologické opatrenia nevyhnutné pre zabránenie šírenia infekčných ochorení. 2. Pravidelne prehodnocovať epidemiologickú situáciu a na zasadnutiach krízového tímu prijímať nevyhnutné opatrenia. CIEĽ 5 Vybudovať kvalifikovaný tím pracovníkov, ktorý zabezpečuje potreby klientov. Stratégia 1. Podporiť tímovú komunikáciu častejšími stretnutiami zamestnancov viacerých úsekov. 2. Rozvíjať zručnosti a vedomosti zamestnancov účasťou na školeniach a seminároch za účelom skvalitnenia vykonávanej práce. 3. Prezentovať získané informácie a vedomosti z absolvovaných školení, prípadne zmeny v legislatíve spolupracovníkom na pracovných stretnutiach. 4. Pravidelne oboznamovať zamestnancov s obsahom a cieľmi štandardov kvality a dbať na ich aplikovanie v praxi. 5. Prehodnocovať organizačnú štruktúru a zabezpečiť tak dostatok odborných a obslužných zamestnancov. 6. Zamerať sa na rozvíjanie pracovných zručností u aktuálnych zamestnancov, využívať delegovanie ako stratégiu zameranú na zvýšenie efektivity zamestnanca. 7. Spolupracovať s rôznymi inštitúciami v oblasti zabezpečovania vzdelávacích kurzov, získať výpomoc pre zamestnancov vo VZpS a to formou dobrovoľníckej činnosti. CIEĽ 6 Znižovať mobilitu zamestnancov, monitorovať a vyhodnocovať spokojnosť zamestnancov, zabezpečiť objektivitu finančného hodnotenia zamestnancov. Stratégia 1. Dodržiavať plán supervízie a uskutočňovať supervízne stretnutia najmä s novými zamestnancami, zabezpečiť možnosť využitia externej individuálnej supervízie. 2. Poskytovať príležitosti na sociálnu interakciu uskutočnením mimopracovných aktivít - teambuildingov za účelom udržiavania pozitívnych vzťahov medzi zamestnancami. 3. Motivovať zamestnancov k zvyšovaniu výkonnosti a kvality práce na základe spracovaných vyhodnotení. 4. Motivovať zamestnancov finančnými a nefinančnými prostriedkami. 5. Monitorovať, vyhodnocovať spokojnosť zamestnancov na základe dotazníkov spokojnosti, následne prijímať opatrenia, odstraňovať nedostatky. 6. Vyhodnocovať mobilitu zamestnancov na základe dotazníkov odchádzajúcich zamestnancov. CIEĽ 7 Pokračovať v humanizácií prostredia zariadenia so zameraním na kvalitu bývania, zachovania intimity a modernizácie priestorov. Stratégia 1. Rozšíriť vybavenie práčovne, vytvoriť vhodný priestor pre umiestnenie sušiakov. 2. Čiastočne rekonštruovať miestnosť skladu ostatného materiálu. 3. Vybudovať oddychový priestor v exteriéri zariadenia. 4. Rekonštruovať kúpeľne prijímateľov sociálnej služby a tak zabezpečiť bezbariérový prístup. 5. Inovovať vybavenie spoločných priestorov zariadenia zakúpením nového nábytku. 6. Vyriešiť stav poškodených častí strechy budovy. 7. Zakúpiť štítkovač odevu, ktorý zefektívni a zároveň zjednoduší identifikáciu oblečenia jednotlivých klientov. CIEĽ 8 Spolupracovať so zriaďovateľom, vytvárať pozitívne väzby s inštitúciami a verejnosťou v rámci regiónu, monitorovať a vyhodnocovať ich požiadavky. Stratégia 2. Zabezpečovať účasť klientov na dostupných spoločenských a kultúrnych akciách mimo zariadenia organizovaných verejnými inštitúciami. 3. Spolupracovať s miestnou komunitou v rámci regiónu. Organizovať stretnutia vo VZpS. 4. Zorganizovať stretnutie zriaďovateľa, verejnosti, zamestnancov zariadenia pri príležitosti 10. výročia uvedenia do činnosti VZpS. CIEĽ 9 Zabezpečiť viaczdrojové financovanie prevádzky zariadenia z podnikateľského prostredia, z grantových výziev a nadácií. Stratégia 2. Spolupracovať s pravidelnými poskytovateľmi sponzorských darov. 3. Spolupracovať s Občianskym združením SENIORI, ktoré je zriadené pri VZpS.