Ciele

CIELE  A STRATÉGIE NA ROK 2025

CIEĽ 1

Vytvoriť komplexný, moderný systém poskytovaných a zabezpečovaných činností prostredníctvom vypracovanej internej dokumentácie.

 

Stratégia

 

          1. Aktualizovať interné smernice a predpisy podľa platnej legislatívny, pružne reagovať na prípadné zmeny.

 

CIEĽ 2

Vytvoriť ponuky činnosti a aktivít pre klientov, ktoré budú zohľadňovať ich predstavy, záujmy a záľuby.

 

Stratégia

 

             1. Organizovať časté výlety mimo zariadenie a tým predchádzať sociálnej izolácii prijímateľov sociálnej služby.

 

             2. Využívať  prvky reminiscencie, ktoré stimulujú pamäť a komunikáciu klientov.

 

             3.  Sledovať najnovšie trendy v oblasti sociálnych činností a sociálnej rehabilitácie a zaraďovať ich do bežných aktivít vo VZpS.

 

             4. Využívať moderné prístupy s prvkami inovatívnych technológii, ktoré umožnia ostať klientom v čo najväčšej miere aktívni a nezávislí. 

 

             5. Zapojiť klientov do vydania publikácie novín 1 x ročne „Život klientov vo VZpS.“

 

CIEĽ 3

Udržiavať  pozitívne väzby s rodinami a známymi klientov, zohľadňovať ich podnety, návrhy, pripomienky.

 

Stratégia

 

             1.  Podnety, návrhy a pripomienky zástupcov klientov, rodinných príslušníkov spracovávať ako nové príležitostí na zlepšenie poskytovaných sociálnych služieb.

 

            2. Dosiahnuť líniu nulových sťažností.

 

            3. Organizovať spoločenské a kultúrne akcie, na ktoré budú pozvaní i rodinní príslušníci a blízke osoby klientov.

 

CIEĽ 4

Zabránenie výskytu infekčných nákaz v zariadení

 

Stratégia

 

            1.  Dodržiavať epidemiologické opatrenia nevyhnutné  pre zabránenie šírenia infekčných ochorení.

 

            2. Pravidelne prehodnocovať epidemiologickú situáciu a na zasadnutiach  krízového tímu prijímať nevyhnutné opatrenia.

 

CIEĽ 5

Vybudovať kvalifikovaný tím pracovníkov, ktorý zabezpečuje potreby klientov.

 

Stratégia

 

           1. Podporiť tímovú komunikáciu častejšími stretnutiami zamestnancov viacerých úsekov.

 

           2. Rozvíjať zručnosti a vedomosti zamestnancov účasťou na školeniach a seminároch za  účelom skvalitnenia vykonávanej práce.

 

           3. Prezentovať získané informácie a vedomosti z absolvovaných školení, prípadne zmeny v legislatíve spolupracovníkom na pracovných stretnutiach.

 

           4. Pravidelne oboznamovať zamestnancov s obsahom a cieľmi štandardov kvality a dbať na ich aplikovanie v praxi.

 

           5. Prehodnocovať organizačnú štruktúru a zabezpečiť tak dostatok odborných a obslužných zamestnancov.

 

           6. Zamerať sa na rozvíjanie pracovných zručností u aktuálnych zamestnancov, využívať delegovanie ako stratégiu zameranú na zvýšenie efektivity zamestnanca.

 

          7. Spolupracovať s rôznymi inštitúciami v oblasti zabezpečovania vzdelávacích kurzov, získať výpomoc pre zamestnancov vo VZpS a to formou dobrovoľníckej činnosti.

 

CIEĽ 6

Znižovať mobilitu zamestnancov, monitorovať a vyhodnocovať spokojnosť zamestnancov, zabezpečiť objektivitu finančného hodnotenia zamestnancov.

 

Stratégia

 

            1. Dodržiavať plán supervízie a uskutočňovať supervízne stretnutia najmä s novými zamestnancami, zabezpečiť možnosť využitia externej individuálnej supervízie.

 

             2. Poskytovať príležitosti na sociálnu interakciu uskutočnením mimopracovných aktivít - teambuildingov za účelom udržiavania pozitívnych vzťahov medzi zamestnancami.

 

             3. Motivovať zamestnancov k zvyšovaniu výkonnosti a kvality práce na základe spracovaných vyhodnotení.

 

             4. Motivovať zamestnancov finančnými a nefinančnými prostriedkami.

 

             5. Monitorovať, vyhodnocovať spokojnosť zamestnancov na základe dotazníkov spokojnosti, následne prijímať opatrenia, odstraňovať nedostatky.

 

            6. Vyhodnocovať mobilitu zamestnancov na základe dotazníkov odchádzajúcich zamestnancov.

 

CIEĽ 7

Pokračovať v humanizácií prostredia zariadenia so zameraním na kvalitu bývania, zachovania intimity a modernizácie priestorov.

 

Stratégia

 

       1. Rozšíriť vybavenie práčovne, vytvoriť vhodný priestor pre umiestnenie sušiakov.

 

        2. Čiastočne rekonštruovať miestnosť skladu ostatného materiálu.

 

        3. Vybudovať oddychový priestor v exteriéri zariadenia.

 

        4. Rekonštruovať kúpeľne prijímateľov sociálnej  služby a tak zabezpečiť bezbariérový prístup.

 

        5. Inovovať vybavenie spoločných priestorov zariadenia zakúpením nového nábytku.

 

        6. Vyriešiť stav poškodených častí strechy budovy.

 

        7. Zakúpiť štítkovač odevu, ktorý zefektívni a zároveň zjednoduší identifikáciu oblečenia jednotlivých klientov.

 

CIEĽ 8

Spolupracovať so zriaďovateľom, vytvárať pozitívne väzby s inštitúciami a verejnosťou v rámci regiónu, monitorovať a vyhodnocovať ich požiadavky.

 

Stratégia

 

  1. Prostredníctvom verejne dostupných médií oboznamovať širokú verejnosť s činnosťou a aktuálnym dianím vo VZpS.

 

       2. Zabezpečovať účasť klientov na dostupných spoločenských a kultúrnych akciách mimo  zariadenia organizovaných verejnými inštitúciami.

 

       3. Spolupracovať s miestnou komunitou v rámci regiónu. Organizovať stretnutia vo VZpS.

 

       4. Zorganizovať stretnutie zriaďovateľa, verejnosti, zamestnancov zariadenia pri príležitosti 10. výročia uvedenia do činnosti VZpS.

 

CIEĽ 9

Zabezpečiť viaczdrojové financovanie prevádzky zariadenia z podnikateľského prostredia, z grantových výziev a nadácií.

 

Stratégia

 

  1. Vyhľadávanie potenciálnych donorov, zapájanie sa do projektov zameraných na  získavanie finančných prostriedkov, ktoré nám umožnia rozšíriť a skvalitniť poskytované služby pre klientov VZpS.

 

       2. Spolupracovať s pravidelnými poskytovateľmi sponzorských darov.

 

       3. Spolupracovať s Občianskym združením SENIORI, ktoré je zriadené pri VZpS.